Algemene voorwaarden
ARTIKEL 1. DEFINITIES
1.1. Studio Prins: de eenmanszaak Studio Prins gevestigd te Franeker en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 89588797.
1.2. De klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Studio Prins een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die Studio Prins voor de klant uitvoert. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: het als interieurontwerper maken van interieurontwerpen, moodboards en visualisaties, maar ook projectbegeleiding, inkoop, interieuradvies, interieurstyling, contact met leveranciers en de verkoop van meubelaccessoires van het eigen merk en andere merken.
1.5. Producten: alle producten die Studio Prins aan de klant levert. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: raamdecoratie, vloerdecoratie, sanitair, tegels, behang, karpetten, meubels, verlichting en accessoires..
1.6. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Studio Prins en de klant krachtens welke Studio Prins de dienst zal uitvoeren.
1.7. Informatie: alle gegevens afkomstig van de klant.
1.8. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving.
1.9. Particuliere klant: de natuurlijk persoon die niet handelt uit naam van zijn beroep of zijn bedrijf.
1.10. Zakelijke de klant: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt uit naam van zijn beroep of zijn bedrijf.
1.11. Advies: het resultaat van de werkzaamheden van Studio Prins.
1.12. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of Studio Prins worden ingevoerd, verwerkt en opgeslagen.
1.13. Website: www.studio-prins.nl.
​
ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Studio Prins gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, overige verrichte handelingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door ondertekening van een overeenkomst of opdrachtbevestiging, dan wel een akkoord via de e-mail, of een bestelling via de webshop verklaart de klant dat zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden van Studio Prins en dat hij met deze voorwaarden akkoord gaat.
2.3. In geval van strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en gemaakte afspraken in een overeenkomst dan prevaleren de bepalingen uit de overeenkomst.
2.4. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing op handelingen van derden en/of leveranciers die door Studio Prins zijn ingehuurd betreffende het uitvoeren van de levering van producten of diensten. Indien Studio Prins een derde aan de klant adviseert maar niet zelf inhuurt voor het uitvoeren van de levering of dienst, zijn de klant en de derde partij zelf verantwoordelijk voor alle handelingen die tussen partijen worden uitgevoerd.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt door in gebruik name van deze algemene voorwaarden verworpen.
​
ARTIKEL 3. OFFERTES EN AANBIEDINGEN
3.1. Offertes van Studio Prins zijn geldig voor de in de offerte aangegeven termijn. Indien er geen termijn is aangegeven, is de offerte geldig tot 30 dagen na de datum waarop de offerte is uitgebracht. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
3.2. Studio Prins zal in de offerte aangeven welke diensten worden aangeboden en welke bedragen de klant verschuldigd is bij aanvaarding van de offerte. De in de offerte genoemde prijzen gelden voor de in de offerte genoemde periode, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders afgesproken. In de offerte staat tevens de overeengekomen prijs van de gekozen dienst/product dan wel het gebruikelijke uurtarief van Studio Prins met een vooraf geschat aantal uren/tarief.
3.3. Studio Prins behoudt zich het recht voor om een aanbetaling van 50% aan de klant te factureren alvorens Studio Prins de opdracht gaat uitvoeren.
3.4. De in de offerte genoemde prijzen gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
3.5. Afspraken over deadlines worden in de offerte schriftelijk overeengekomen. Indien levering door Studio Prins afhangt van feedback of input van de klant, is Studio Prins nimmer aansprakelijk voor vertraging tijdens het uitvoeren van de opdracht. Studio Prins is dan gerechtigd de deadline eenzijdig te verschuiven.
3.6. Indien blijkt dat de bij de aanvraag of overeenkomst door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft Studio Prins het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen.
3.7. Alle door Studio Prins gecommuniceerde prijzen zijn bedragen in euro’s, exclusief btw voor zakelijke klanten/ inclusief btw voor particuliere klanten en overige vastgestelde heffingen en/of retributies en kosten van derden voor advies tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
3.8. De klant is gehouden tot betaling van de reiskosten welke door Studio Prins worden gemaakt ten behoeve van het uitvoeren van haar diensten. De vergoeding bedraagt €0,30 incl. btw per kilometer vanaf van de vestigingsplaats van Studio Prins. Reisuren kunnen tevens in rekening worden gebracht.
3.9. Studio Prins behoudt zich het recht om prijzen tussentijds te wijzigen. Indien de prijzen van aangeboden producten stijgen na totstandkoming van de overeenkomst, dan is de klant gerechtigd de overeenkomst te annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van een wettelijke regeling of bepaling zijn hierbij uitgesloten.
3.10. Studio Prins is niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor fouten in de offerte wanneer de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.
3.11. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop Studio Prins zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van bedoelde offerte, opdracht of welke overeenkomst dan ook, dan is Studio Prins bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen. Tevens behoudt Studio Prins zich het recht voor de offerte dan wel opdracht te wijzigen of te annuleren.
3.12. Na het verstrijken van de duur van de opdracht, in geval van een opdracht met een bepaalde duur, kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
​
ARTIKEL 4. OVEREENKOMST EN MEERWERK
4.1. Een overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant op enigerlei wijze een mededeling aan Studio Prins verricht inhoudende de aanvaarding van een offerte of een aanbieding.
4.2. Na het tot stand komen van een overeenkomst kan deze enkel met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd.
4.3. Na het tot stand komen van een overeenkomst, zal Studio Prins binnen bekwame tijd overgaan tot uitvoering van de diensten.
4.4. Studio Prins heeft het recht bepaalde dienstverlening uit te laten voeren door derden zonder dat zij de klant daarvan op de hoogte dient te stellen. Indien door de uitvoering van de dienstverlening door derden meerkosten worden gemaakt zullen deze na overleg aan de klant worden doorberekend. Derden kunnen worden ingehuurd vanwege de omvang van de opdracht, extra expertise of drukte aan de kant van Studio Prins.
4.5. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de klant en Studio Prins zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde schriftelijke overeenkomst door beide partijen zijn aanvaard.
4.6. Indien de klant een overeenkomst met Studio Prins wenst te ontbinden of annuleren komt haar dit recht enkel toe indien zij bij ontbinding overgaat tot vergoeding van de tot dan toe verrichte werkzaamheden of ingeval van annulering 30 procent van het in de opdrachtbevestiging overeengekomen honorarium. Tevens wordt in ieder geval de vergoeding uit artikel 6.13 in acht genomen.
4.7. Indien Studio Prins, door omstandigheden ten tijde van de offerte of de opdrachtbevestiging onbekend, meer werk moet verrichten dan overeengekomen is in de offerte of opdrachtbevestiging, is Studio Prins gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerkosten aan de klant in rekening te brengen. Indien de klant bezwaar heeft tegen de meerkosten die Studio Prins in rekening wenst te brengen, heeft de klant het recht het nog niet uitgevoerde gedeelte van de opdracht te annuleren, waarbij de klant gehouden is het tot dusver door Studio Prins uitgevoerde werk te vergoeden.
4.8. Wijzigingen in een oorspronkelijke opdracht door toedoen van de klant kan de overeengekomen tijdsplanning en de kosten voor uitvoering beïnvloeden. De meerkosten die het gevolg zijn van wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht door de klant zijn voor rekening van de klant. Studio Prins zal, voor zover dit binnen haar mogelijkheden ligt, voorafgaand aan de werkzaamheden een opgave doen van de meerkosten.
4.9. Studio Prins is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen indien na het sluiten van de overeenkomst één of meerdere van de volgende (onvoorziene) omstandigheden zich voordoet of voordoen: stijging van de kosten van (bron)materialen of diensten van derden die nodig zijn voor het nakomen van de overeenkomst. In alle gevallen zal Studio Prins in overleg met de klant de verhoging van de prijs geheel of gedeeltelijk aan de klant doorberekenen.
​
ARTIKEL 5. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR STUDIO PRINS
5.1. Studio Prins garandeert dat de aan haar verstrekte opdracht naar beste kunnen wordt uitgevoerd, onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap.
5.2. Studio Prins spant zich in om de gegevens die Studio Prins voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. Bij kenbaar gemaakte klachten van de klant over de geleverde diensten en/of producten dient Studio Prins met de klant in overleg te treden over een voor beiden passende oplossing.
5.4. Studio Prins is gerechtigd om voor promotionele doeleinden zoals reviews de gegevens (naam, bedrijfsnaam en functie) van de klant te publiceren op de website van Studio Prins en/of overige promotionele uitingen van Studio Prins. Tevens is Studio Prins gerechtigd foto’s van resultaten van de opdracht voor promotionele doeleinden te gebruiken.
5.5. Studio Prins houdt de klant, voor zover noodzakelijk, op de hoogte van de werkzaamheden en de uitvoering van de diensten.
5.6. Indien het voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk is dat een derde partij zich bij Studio Prins voegt, zal deze derde partij pas aangesteld worden na overleg met de klant.
5.7. Studio Prins geeft slechts een advies over maten, patronen en afmetingen. Studio Prins kan niet aansprakelijk worden gesteld voor tegenvallende resultaten na akkoord van de klant.
​
ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT, HERROEPINGSRECHT
6.1. De klant dient zich in beginsel te houden aan de in deze voorwaarden neergelegde bepalingen, tenzij anders overeengekomen.
6.2. De klant dient Studio Prins te voorzien van alle juiste gegevens waarvan de klant redelijkerwijs kan voorzien dat deze noodzakelijk zijn voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. Hieronder wordt in ieder geval het leveren van recente en juiste plattegronden, tekeningen en afmetingen verstaan. De klant is in ieder geval altijd zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de plattegronden, tekeningen en afmetingen. De klant is in ieder geval verplicht Studio Prins onverwijld op de hoogte te stellen, dan wel op de hoogte te laten stellen door een derde, van wijzigingen in persoonsgegevens, bedrijfsgegevens, belangrijke informatie betreffende de uitvoering van de dienst zoals wijzigingen in plattegronden, tekeningen en/of afmetingen of overige informatie waar Studio Prins om verzoekt.
6.3. Indien in uitzondering op artikel 6.2 de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Studio Prins zijn verstrekt, heeft Studio Prins het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de klant in rekening te brengen.
6.4. De klant stelt Studio Prins steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in naam, adres, email en desgevraagd, zijn/haar bankrekeningnummer.
6.5. Bij klachten over de door Studio Prins geleverde diensten en/of producten dient de klant deze klachten kenbaar te maken aan Studio Prins binnen 7 dagen na ontvangst van de producten doch binnen 60 dagen na volledige afronding van de opdracht. De klant vrijwaart Studio Prins één jaar na levering van alle diensten en producten van alle juridische claims naar aanleiding van geleverde diensten en/of producten.
6.6. De klant dient zelf reservekopieën te maken van alle materialen/gegevens als omschreven in artikel 6.2 die Studio Prins nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst. Bij verlies van deze materialen/gegevens is Studio Prins niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.
6.7. Wanneer Studio Prins inloggegevens aan de klant verstrekt dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Studio Prins is niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag erop vertrouwen dat de klant degene is die inlogt door middel van de aan de klant verstrekte inloggegevens.
6.8. De klant is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst tussen de klant en Studio Prins tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer dit door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
6.9. De particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op de aankoop van diensten en/of producten binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden. Studio Prins mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding. Na de melding dat de klant het product terug wenst te sturen, heeft de klant nogmaals 14 dagen de tijd het product daadwerkelijk te retourneren. De klant ontvangt binnen 14 dagen dan de aankoopkosten retour. Bij afname van een dienst worden de reeds uitgevoerde werkzaamheden door Studio Prins naar rato in rekening gebracht.
6.10. De in artikel 6.9 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de klant akkoord heeft gegeven op de offerte en/of de bestelde producten heeft ontvangen.
6.11 De in artikel 6.9 genoemde bedenktijd kent een uitzondering op maatwerkproducten. Geleverde woonaccessoires, lampen en overige artikelen/diensten die op bestelling zijn vervaardigd voor de klant vallen niet onder het herroepingsrecht.
6.12 Studio Prins werkt met vintage materialen, keramiek en glas. Dit maakt dat artikelen imperfecties kunnen bevatten zoals krasjes, deukjes, kleine scheurtjes en andere lichte beschadigingen dan wel imperfecties door het maakproces. Tevens biedt Studio Prins handgemaakte items aan wat resulteert in een uniek, persoonlijk item en ook dit kan met imperfecties komen. Studio Prins zal altijd proberen een zo mooi mogelijk artikel aan te bieden aan de klant. Imperfecties aan geleverde artikelen door Studio Prins kunnen niet worden gebruikt als reden tot herroeping.
6.12. Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt zij dit binnen de bedenktermijn aan Studio Prins. Producten die in aanmerking komen voor uitsluiting zijn:
• producten die door Studio Prins tot stand zijn gebracht volgens specificaties van de klant (speciale afmetingen, speciale kleuren, etc.).
6.13. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant. De kosten voor retourzending komen voor rekening van de klant. Gebruikte, onvoldoende gefrankeerde of ongefrankeerde zendingen worden niet door Studio Prins geaccepteerd. Indien een product beschadigd is, zal Studio Prins de waarde van de schade verrekenen met het te retourneren bedrag.
6.14. Indien de klant na het eindigen van het herroepingstermijn over gaat tot annulering van de overeengekomen opdracht, is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd:
-
annulering tot 30 dagen voor de levering van de dienst(en)/product(en); 30% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
-
annulering tussen 30 dagen en 7 dagen voor de levering van de dienst(en)/product(en); 65% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
-
annulering binnen 7 dagen voor de levering van de dienst(en)/product(en); 80% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
indien de klant niet op het overeengekomen tijdstip voor de levering van de dienst(en)/product(en) aanwezig is, zal 100% van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht worden, dan wel wordt de levering van de dienst bij een opdracht als uitgevoerd aangemerkt.
6.15. De klant is te allen tijde verplicht de documentatie, zoals adviezen, maten, ontwerpen en tekeningen (bouwkundige/bouwtechnische tekeningen uitgesloten) welke Studio Prins aan de klant aanlevert, tijdig te beoordelen en te controleren op juistheid. Studio Prins voert geen opdrachten uit zonder akkoord van de klant.
6.16. Indien overeengekomen wordt de klant tijdens de presentatie van het ontwerp in de gelegenheid gesteld éénmalig feedback te geven op het ontwerp. Deze feedback dient binnen 7 dagen na ontvangst van het ontwerp aan Studio Prins aangeleverd te worden. De feedback mag niet leiden tot verandering van de opdracht. Na akkoord van de klant zal Studio Prins over gaan tot het maken van het definitieve ontwerp en zijn wijzigingen niet meer mogelijk.
6.17. De klant blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het doorgeven van een correcte bestelling indien Studio Prins meubilair, verlichting e.d. voor de klant bestelt. Studio Prins is niet aansprakelijk voor schade indien de door Studio Prins geleverde producten door de klant zelf opgehangen, verwerkt en/ of geïnstalleerd worden.
6.18. Studio Prins verstuurt de bestelde producten met pakketpost. Studio Prins is niet aansprakelijk voor verlies of verkeerde bezorging van het product indien de klant een onjuist bezorgadres heeft opgegeven. Sommige pakketten worden door Studio Prins verzekerd verzonden. Wanneer er schade aan een product ontstaat tijdens het transport kan er door de klant aanspraak worden gemaakt op deze verzekering. Dit dient de klant zelf te doen, Studio Prins is hiervoor niet verantwoordelijk.
6.19. Indien de klant bij ontvangst van een verzonden pakket een beschadigd pakket ontvangt, dient de klant foto’s te maken van het beschadigde pakket en dit pakket gesloten te laten. De klant neemt vervolgens binnen 2 werkdagen na ontvangst van het pakket met de geleverde producten contact op met Studio Prins. Zodra de klant het beschadigde pakket opent dan wel te laat contact opneemt met Studio Prins, kan de klant geen aanspraak meer maken op eventuele garanties.
​
ARTIKEL 7. HERROEPINGSRECHT
7.1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
7.2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
7.3. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
7.4. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
ARTIKEL 8. LEVERING EN LEVERTIJD
8.1. De door Studio Prins te hanteren leveringstermijn varieert per opdracht en worden in overleg met de klant vastgesteld. De door Studio Prins opgegeven levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens en/of materialen van de klant. De klant dient de benodigde gegevens en/of materialen binnen 7 werkdagen na akkoord op de offerte aan Studio Prins aan te leveren. Studio Prins zal de bestellingen binnen 3 tot 5 werkdagen naar de klant verzenden, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen en afhankelijk van de voorraad. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of wanneer een bestelling niet/slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan bericht maar uiterlijk binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling. De klant mag op dat moment besluiten tot ontbinding van de overeenkomst en heeft dan recht op teruggave van het betaalde bedrag.
8.2. Een door Studio Prins vastgestelde leveringstermijn kan nimmer als fatale termijn beschouwd worden. Door het enkele overschrijden van een leveringstermijn raakt Studio Prins niet van rechtswege in verzuim.
8.3. Bij overschrijding van de levertermijn met meer dan 30 dagen, komt de klant de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien Studio Prins, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.
8.4. De klant is gehouden datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door Studio Prins mogelijk te maken, onder meer door tijdig volledige, correcte en duidelijke gegevens aan te leveren zoals bepaald in artikel 6.2.
8.5. Aan de leveringsplicht van Studio Prins zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Studio Prins geleverde zaken een keer aan de klant zijn aangeboden.
​
ARTIKEL 9. BETALING
9.1. De betalingsverplichting van de klant vangt aan op de dag waarop de overeenkomst tot stand komt.
9.2. Alle door Studio Prins verzonden facturen dienen door de klant binnen 14 dagen betaald te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Studio Prins biedt de mogelijkheid om het overeengekomen offertebedrag in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Bij een bestelling via de webshop zal direct worden betaald alvorens de producten aan de klant worden geleverd.
9.3. Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling nodig is.
9.4. In geval van niet tijdige betaling kan Studio Prins besluiten haar werkzaamheden tijdelijk stil te leggen tot het moment van betaling. Indien een niet tijdige betaling regelmatig voorkomt, kan Studio Prins besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen. 8.5. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, gehouden tot betaling van een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. BTW (bij particuliere klanten worden de wettelijke tarieven in rekening gebracht) bedragen en tevens de kosten voor juristen, advocaten, deurwaarders, incassobureaus en de eventuele gerechtelijke procedure bij de rechtbank of het gerechtshof.
9.6. De vordering tot betaling is direct opeisbaar ingeval de klant in staat van faillissement wordt verklaard, surséance van betaling aanvraagt, dan wel algeheel beslag op vermogensbestanddelen van de klant wordt gelegd, de klant overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden.
9.7. In bovenstaande gevallen heeft Studio Prins voorts het recht uitvoering van de overeenkomst of enig nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
9.8. De klant gaat er mee akkoord dat Studio Prins elektronisch factureert. Indien de klant een factuur per post wenst te ontvangen dan behoudt Studio Prins zich het recht om hiervoor meerkosten à €2,50 per factuur te berekenen.
9.9. De klant kan bezwaren tegen de door Studio Prins verzonden facturen uiterlijk binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk aan Studio Prins kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Studio Prins een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
9.10. Alle door Studio Prins geleverde producten en diensten blijven eigendom van Studio Prins totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan Studio Prins zijn voldaan.
​
ARTIKEL 10. VOORBEHOUD VAN EIGENDOM & INTELLECTUEEL EIGENDOM
10.1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de diensten ontwikkelde of ter beschikking gestelde documentatie, adviezen, offertes, modellen, ontwerpen, technieken, foto’s, impressies en tekeningen alsmede voorbereidend materiaal en uitgebrachte rapportages berusten uitsluitend bij Studio Prins tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
10.2. De door Studio Prins geleverde producten en in de artikel 10.1 genoemde onderdelen mogen, gedeeltelijk of geheel, nooit worden verveelvoudigd of worden doorverkocht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
10.3. De inhoud van de website van Studio Prins, waaronder doch niet uitsluitend: de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken en domeinnamen, zijn het eigendom van Studio Prins en worden beschermd door auteursrechten en intellectuele of industriële eigendomsrechten die onder het toepasselijk recht bestaan. Het is gebruikers van de website niet toegestaan om de website of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen dan wel ter beschikking te stellen zonder toestemming van Studio Prins.
10.4. Alle auteursrechten en intellectuele eigendommen op door Studio Prins ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusieve eigendom van Studio Prins, tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
10.5. Studio Prins is niet verantwoordelijk voor enige informatie/content die de klant op de servers van Studio Prins plaatst. Indien de door de klant geplaatste informatie/content op enige wijze inbreuk maakt op de rechten van derden of in strijd is met wet en regelgeving zal de klant Studio Prins vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden als gevolg van dit handelen van de klant.
10.6. Iedere handeling welke in strijd is met artikel 10.2 en artikel 10.3 wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
10.7. Bij inbreuk heeft Studio Prins recht op een vergoeding ter hoogte van tenminste twee maal de door haar gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.
​
ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID
11.1. Iedere overeenkomst tussen Studio Prins en de klant is te typeren als een inspanningsovereenkomst. Studio Prins kan als gevolg nimmer aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten of de mate waarin het leveren van de diensten bijdraagt aan het door de klant en Studio Prins gestelde doel.
11.2. De klant is en blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van adviezen gegeven door Studio Prins tijdens de uitvoering van de opdracht. Tevens is Studio Prins niet aansprakelijk dan wel verantwoordelijk voor de planning en de uitvoering van het door Studio Prins gegeven advies.
11.3. Indien Studio Prins onverhoopt hetgeen bepaald in artikel 11.1 toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal 2 maal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (excl. BTW) Dit bedrag is niet hoger dan €5.000,=. Wanneer sprake is van een duurovereenkomst, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de laatst betaalde factuur door de klant.
11.4. In aanvulling op artikel 11.3 is Studio Prins dan alleen aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade dient men uitsluitend te verstaan:
• de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
• de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Studio Prins aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Studio Prins toegerekend kunnen worden;
• redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
11.6. Studio Prins sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door Studio Prins geleverde diensten en/of producten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet aan de kant van Studio Prins.
11.7. Studio Prins is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor: gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens bij het uitvoeren van de overeenkomst.
11.8. De klant vrijwaart Studio Prins voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatige, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan contractant geleverde producten en diensten van Studio Prins.
​
ARTIKEL 12. ONDERBREKING VAN DE DIENSTEN EN OVERMACHT
12.1. Studio Prins is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. Indien de overmacht gedurende een termijn van 60 dagen blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend.
12.2. Studio Prins is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar Studio Prins weinig of geen invloed op kan uitoefenen. Studio Prins kan derhalve op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit een situatie waarin de tekortkoming te wijten is aan een derde partij met wie Studio Prins een overeenkomst is aangegaan.
12.3. Naast het bepaalde in lid 12.2 is onder overmacht zeker te verstaan al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie is aangenomen.
12.4. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan elke van de wil van Studio Prins onafhankelijke omstandigheid – ook al was deze ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst reeds te voorzien – die nakoming van de overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert waaronder doch niet uitsluitend wordt begrepen: werkstaking, bovenmatig ziekteverzuim van personeel van Studio Prins of Studio Prins zelf, transportmoeilijkheden, brand, overheidsmaatregelen, epidemieën, pandemieën, bedrijfsstoringen bij Studio Prins, wanprestatie door leveranciers van Studio Prins waardoor Studio Prins haar verplichtingen jegens de klant niet (meer) kan nakomen alsmede andere ernstige storingen in het bedrijf van Studio Prins of diens leveranciers.
12.5. Bij overmacht heeft Studio Prins tevens ter keuze het recht om de termijn van levering met de duur der overmacht te verlengen of de overeenkomst, voor zover nog niet uitgevoerd, te ontbinden zonder dat Studio Prins in welke vorm dan ook gehouden is tot voldoening van enige schadevergoeding, behoudens krachtens het bepaalde in artikel 78 Boek 6 Burgerlijk Wetboek.
​
ARTIKEL 13. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING
13.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de offerte anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
13.2. Het recht van tussentijdse opzegging van de overeenkomst door de klant is uitgesloten, onverminderd het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde.
13.3. Beide partijen, zowel de klant als Studio Prins, komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien de andere partij, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.
13.4. In uitzondering op hetgeen bepaald in artikel 9.3 kan Studio Prins de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien zich dringende redenen voordoen, waaronder in ieder geval worden begrepen de gevallen waarin:
-
aan de klant (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
-
ten aanzien van de klant faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken;
-
het vermoeden bestaat dat de klant niet aan zijn of haar betalingsverplichting bij verlenging van de overeenkomst kan voldoen;
-
de klant handelt in strijd met de openbare orde of de goede zeden, of enige uit de overeenkomst met Studio Prins voortvloeiende verplichting;
-
de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
-
de klant handelt in strijd met redelijke
richtlijnen of aanwijzingen van Studio Prins;
-
de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk wel al dan niet aangetekend schrijven; bij terugkerende betalingsproblemen. Studio Prins zal wegens een beëindiging, zoals bepaald in dit artikel, nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
13.5. Indien de klant op het moment van de ontbinding als bedoeld in artikel 13.3 en 13.4 reeds prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende betalingsverplichting geen voorwerp van ongedaanmaking zijn. Bedragen die Studio Prins vóór de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
13.6. Studio Prins behoudt het recht om haar algemene voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten. Indien Studio Prins overgaat tot wijziging van de voorwaarden, stelt zij de klant hiervan op de hoogte. Het staat de klant vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelding krijgen of tot ten hoogste 7 dagen na het inwerking treden van deze nieuwe algemene voorwaarden.
​
ARTIKEL 14. CONFORMITEIT
14.1. Studio Prins zal bij de uitvoering van de overeenkomst zoveel mogelijk het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat nastreven. Indien naar oordeel van de klant de geleverde resultaten niet overeenkomen met het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat, zullen de klant en Studio Prins in overleg treden om het geleverde alsnog aan de beoogde resultaten te laten voldoen.
14.2. In aanvulling op hetgeen bepaald in artikel 14.1, zullen de kosten voor het meerwerk als bedoeld in dat artikel overeenkomstig het normale tarief van Studio Prins worden gefactureerd aan de klant, tenzij de klant naar inziens van Studio Prins aannemelijk kan maken dat de afwijkingen in het resultaat te wijten zijn aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst aan de kant van Studio Prins.
14.3. Mocht vast komen te staan dat de gebrekkigheid van de door Studio Prins te leveren diensten en/of producten voor rekening komt van Studio Prins, heeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, behoudens hetgeen bepaald in deze voorwaarden.
​
ARTIKEL 15. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT
15.1. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Studio Prins en de klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.
15.2. Indien de klant in zijn opdracht bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden zijn deze voor Studio Prins alleen bindend indien en voor zover deze door Studio Prins uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
15.3. Indien Studio Prins op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van de Algemene Voorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan ontleend worden.
15.4. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing.
15.5. Rechten en plichten voortvloeiende uit een overeenkomst kunnen slechts door de klant op een derden worden overgedragen indien Studio Prins hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
15.6. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Studio Prins partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.
15.7. De klant en Studio Prins zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg en in der minnen proberen te schikken alvorens een beroep te doen op de rechter.
15.8. Indien dwingendrechtelijk regels niet anders bepalen, is in eerste instantie de bevoegde rechter in het Arrondissement Amsterdam, bevoegd kennis te nemen van geschillen tussen Studio Prins en de klant, tenzij een wettelijke bepaling anders voorschrijft.